Blog
23/07/18

Rail Nation door de geschiedenis: deel 2


Hou je vast, we gaan sneller! Bossen en velden schieten buiten sneller voorbij. Kleinere steden verdelen het landschap nu vaker. Ondanks de verhoogde snelheid wordt het steeds stiller in jouw coupé. De Rail Nation-reis gaat verder.

Tijdperk 3

Rond 1945 – 1970

Het landschap wordt weer helderder. Er vindt een verandering vindt plaats. Het beïnvloedt ook de trein aangezien de oude stoomtreinen nu worden vervangen door moderne dieseltreinen. Deze evolutie wordt ook duidelijk zichtbaar in onze remise. Moderne dakramen laten de treinen in een fel licht schijnen.

De Duitse wereldkampioenen voetbal van 1954 reizen naar huis in een DB-serie VT 08 dieseltrein.

Europa komt in 1957 dichter bij elkaar en er wordt een reeks nieuwe spoorwegdiensten opgericht, waaronder de Trans-Europe Express. Veel zakenreizigers en vakantiegangers kunnen nu door Europa reizen met exclusieve eersteklas treinen.

De ALCO RS-3 verovert ook een heel continent, Amerika om precies te zijn. In 1950 verbinden de treinen van de American Locomotive Company Canada, de VS, Mexico en Brazilië.

En terwijl de eerste man in 1969 voet aan wal zette, beginnen Franse ingenieurs met de ontwikkeling van een aerodynamische experimentele trein die, met de naam TGV, het spoorwegverkeer in de toekomst aanzienlijk zal beïnvloeden.

Tijdperk 4:

Rond 1970 – 1990

Naarmate de technologische vooruitgang versnelt, veranderen ook de treinen. Krachtige dieseltreinen zijn te vinden naast de modernste diesel-elektrische treinen. De remise groeit in elke richting om plaats te maken voor de talloze voertuigen.

Let op, bocht! Maar in plaats van van de stoelen te worden getrokken terwijl de bagage door de coupé vliegt, blijft alles veilig op zijn plaats. Het landschap buiten het raam lijkt enigszins scheef.

Een van de eerste treinen die kanteltechnologie gebruikt, is de UAC Turbotrain uit 1968. De aerodynamische trein behoudt zijn hoge tempo zelfs in bochten en vervoert passagiers in de VS en Canada razendsnel naar hun bestemming.

Met zijn verbazingwekkende 6.000 PK is de GE AC6000CW uit 1995 één van de krachtigste dieseltreinen met één eenheid ter wereld. Deze trein rijdt nog steeds over sporen over de hele wereld.

De EMD JT42CWR is bij Rail Nation-spelers beter bekend als de Poseidon. Tussen 1998 en 2016 worden zo’n indrukwekkende 651 stuks van deze trein gebouwd en door heel Europa verzonden. Deze trein wordt ook nog steeds gebruikt.

Snel en stabiel, onze trein reist op de sporen van de geschiedenis. Volgende stop: de wereld van vandaag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *