Snelheid en trekkracht (6.6.1)

Betreft: De snelheid en productiviteit per uur van jouw treinen (Rail Nation 6.6.1)

 

Het is tijd om in de details te duiken van de algemene snelheid van jouw treinen en de veranderingen in deze versie (Update 6.6.1).

Deze versie behelst een algehele vermindering van afstand voor het testscenario “Platfrm X – Titans of Economy”.

Simpel gezegd is de kaart in “tegels” verdeeld, waarvan de lengte met 50% verminderd is (126m x 63m om precies te zijn). Voor de gameplay betekent dit dat een trein met onveranderde snelheid dezelfde afstand twee keer sneller zal afleggen dan voorheen.

 

Afstanden verminderd met 50% = treinen zijn 100% sneller? Ja en nee…

Als we alleen uitgaan van dezelfde afstand zonder tussenstops, dan klopt het. De afstand met 50% verminderen is immers gelijk aan de snelheid verdubbelen. Maar onder “echte omstandigheden in de spelwereld”, waarin we stops en starts bij tussenstations meenemen, zal zowel de wachttijd voor industrieën als de acceleratie van de trein een zeer grote rol spelen in de gemiddelde snelheid. Dus hoewel je nu sneller zult reizen dan ooit tevoren, kan het zijn dat je niet 2x zo snel reist, vanwege de beperkingen van acceleratie en wachttijden.

Om ervoor te zorgen dat alles gesynchroniseerd wordt, hebben we de snelheid van de treinen verhoogd (de weergegeven snelheid op de kaart), zodat deze overeenkomt met de afstanden die de treinen daadwerkelijk afleggen.

Gezien het feit dat jouw treinen nu sneller reizen dan voorheen en om te voorkomen dat snellere treinen te snel worden, hebben we de algehele trekkracht van alle treinen verlaagd. Verder hebben we verschillende treinstatistieken aangepast om de balans tussen de verschillende treinen te bewaren. Elke trein kan voortaan minder wagons trekken en passagierstreinen kunnen minder passagiers vervoeren. Kortom: treinen zijn sneller, maar vervoeren minder. Dit brengt uiteraard enkele veranderingen aan het effect van de wachttijden voor industrieën met zich mee. Voor langere wachttijden betekent dit een lagere winstgevendheid dan voorheen, voor kortere wachttijden zal deze hoger worden en voor de “standaard” wachttijden zullen treinen in het algemeen iets beter/winstgevender zijn dan het geval was.

 

Je vraagt je wellicht af waarom we deze verandering doorgevoerd hebben, als het een het ander teniet doet…

Deze keuze is gemaakt om aan het begin van de server de “zichtbare actie” op de kaart te verhogen – om het spel “levendiger” te maken, zoals onze spelontwikkelaar zou zeggen (treinen lijken sneller). Om dit resultaat te bereiken, zou het “krachtiger” maken van beginnerstreinen meer problemen veroorzaakt dan opgelost hebben (doordat het spel zoals je het kent uit balans zou raken). Anderzijds zou het veel meer werk opgeleverd hebben om sommige treinen krachtiger en andere minder krachtig te maken en onvermijdelijk tot grote wijzigingen hebben geleid die we jullie niet wilden opleggen – zoals je dwingen om jouw voorkeuren en gewoontes volledig om te gooien. Om die reden was deze verandering als alternatieve oplossing gekozen.

Het introduceert tevens een interessante strategische mogelijkheid om langere afstanden sneller af te leggen dan voorheen, in het geval dat wachttijden voor de lokale industrieën jouw inkomsten verlagen. We geloven dat het voortaan een natuurlijk alternatief is om over langere afstanden te transporteren in het geval van volgepropte gebieden.

We hopen dat deze uitleg duidelijk genoeg was. We zullen proberen om gedetailleerde artikelen aan te leveren voor aanstaande wijzigingen die jouw gameplay kunnen veranderen (zoals deze), om je van alles op de hoogte te houden.

 

Tot op het spoor!