Kies jouw favoriete functie

Beste spelers,

Dank jullie wel voor de ontelbare suggesties voor functies! Wij hebben inmiddels alle ideeën grondig doorgenomen en hebben een heel aantal voorstellen op onze lijst toegevoegd. Een aantal van jullie ideeën ligt zelfs al als concept op het bureau van onze game designer.

Uiteindelijk moesten we 5 favorieten kiezen waaruit jullie nu kunnen stemmen! Kies je favoriete functie die het Rail Nation-team de komende weken voor jou zal ontwikkelen! Je kunt stemmen tot 25.05.2018!.

1. Voordelen voor productieserie

Elke productieserie krijgt een klein, individueel voordeel in een van de vier categorieën snelheid, acceleratie, betrouwbaarheid en trekkracht (trekkracht alleen in latere tijdperken omdat het voordeel anders te groot zou zijn). Waar één productieserie een topsnelheid van 3 km/u zou hebben, kan een andere productieserie 5% betrouwbaarder zijn of een hogere acceleratie hebben. Dat betekent dat wisselen tussen productieseries jou die cruciale seconden kan opleveren om een wedstrijd te winnen.

Met dank aan: Letnab

2. Associatie competitie

Associaties die dicht bij elkaar in de ranglijst staan, strijden eens per week in een associatiecompetitie tegen elkaar. De associatie die binnen één uur de hoogste winst genereert, wint de associatiewedstrijd en ontvangt de hoofdprijs. De lager geplaatste associaties krijgen kleinere prijzen op basis van hun ranking.
Prijzen kunnen bijvoorbeeld een wachttijdvermindering of snellere trein zijn voor alle associatieleden gedurende één dag.

Met dank aan: Hub3rt

3. Grenspaal widgets (enkel voor Steam over Europe)

Er kan een grenspaal widget komen zoals de widget voor steden. Hiermee kunnen spelers de voortgang van alle verbonden grenspalen bekijken en rechtstreeks vanaf het scherm openen of op de kaart centreren. Investeringen, passagiers en de twee tot drie zwakste benodigde goederen (inclusief de eigen positie van de speler) worden altijd weergegeven.

Met dank aan: Uvir

4. Passagierstransporten met de carrièretrein

Er kan een uitbreiding voor de carrièretrein worden onderzocht waarmee ook passagiers vervoerd kunnen worden. Deze uitbreiding komt na de goederen voor het zesde tijdperk en kost 3000 technologiepunten. De trekkracht staat gelijk aan 10 keer de trekkracht van wagons.

Met dank aan: Thorsten Brehmer

5. Gedeeld laboratorium

Bij het uitbreiden van het laboratorium kan een speler besluiten de onderzoekssnelheid te verhogen (bijvoorbeeld één onderzoekpunt elke 70 minuten in plaats van 75, voor $ 1.000.000) of de limiet van het onderzoekspunt te verhogen (bijvoorbeeld 16 punten in plaats van 14, voor $ 500.000). De eerste optie is gunstig voor spelers die vaak online zijn, terwijl de tweede optie diegenen helpt die maar één of twee keer per dag inloggen.

Met dank aan: Wunsiedl

De ideeën die niet in de top vijf zijn beland, zijn natuurlijk niet zomaar verdwenen! Na beoordeling zijn veel van deze suggesties toegevoegd aan de ideeënlijst van onze game designer Bruno.

Wij kijken uit naar jullie stemmen!
Het Rail Nation Team